logo
Creating serious fun
Serious games | Augmented Reality | Illustraties | 3D Modelling & animatie
©2017 Studio Bleep
 

Roosje kan niet slapen

Augmented Reality op zijn best

Roosje kan niet slapen is een fantasierijk en vrolijk kinderprentenboek dat wordt aangevuld met een mobiele applicatie die werkt met Augmented Reality (AR). In het boek zijn alle pagina’s kleurrijk vormgegeven.

Een nieuwe wereld door de ogen van Roosje

In het boek zie je bijvoorbeeld een vrolijke badkamer. Maar met je mobiel of tablet verandert de badkamer in een avontuurlijke onderwaterwereld, inclusief gezonken schatkist en zeemeermin! Samen met Roosje en Slinger verken verken je die interactieve wereld boordevol puzzels. Die schatkist zal zichzelf niet openen, hoor!

Probeer nu de demo

De demo van de app kun je nu downloaden in de Google store.

Om de wereld van Roosje tot leven te laten komen open je de App en richt je vervolgens de camera op de voorkant van dit ansichtkaartje. Dit is een eerste versie van hoe de badkamer, oftewel hoe de onderwaterwereld er uit komt te zien.

Veel plezier!

Het verhaal van Roosje kan niet slapen

Roosje heeft een knuffelaap: Slinger. Roosje moet eigenlijk gaan slapen, maar Slinger is nog niet moe. Hij wil spelen.

Samen gaan ze alle kamers van hun huis langs om speelmogelijkheden voor Slinger te vinden, zodat ook hij moe wordt. Hun tocht is een ontdekkingsreis, waarin elke kamer een ander avontuur vertegenwoordigd. Door de ogen van Roosje en Slinger wordt de fantasiewereld van een kind geprojecteerd op de pagina’s. Zo verandert de badkamer in een onderwaterwereld waar je met dolfijnen kunt zwemmen en een zeemeermin je groet.

traditioneel lezen gecombineerd met interactie

Met Roosje kan niet slapen proberen wij een brug te slaan tussen deze twee belevingswerelden, waarbij wij gebruik maken van de kracht van beide media: de voordelen van het traditionele boeken lezen met de interactiviteit van digitale techniek.

De nadruk ligt binnen dit kader op samen spelen en ontdekken met een leesmaatje.

De app en het boek zijn samen “Roosje kan niet slapen”.

Het AR-gedeelte is geen gimmick bij het boek, maar speelt een essentiële rol in het verhaal. Het verhaal past zich door middel van de app bovendien aan op de wijze waarop de speler het boek gebruikt. Op deze manier kan de lezer het boek keer op keer opnieuw lezen en er een andere ervaring mee creëren.

Roosje kan niet slapen wordt samen met Multiverse Narratives en Sfinx games ontwikkeld.